مرحلهی اول در طراحی هر استراتژی بازاریابی، شناخت مخاطب است. در یک پایگاه اطلاعات با عنوان «مشتریان»، میتوان تمامی پنل پیامک اطلاعات عمومیِ مربوط به شغل، سلیقه، مکان، محتوای ترجیحی و سایر اطلاعات شخصی پنل پیامک مشتریان را ذخیره کرد. فایدهی این کار این است که درنهایت تصویر واضحی از مخاطب هدف در اختیار خواهیم داشت که میتوان در طراحی پیامهای بازاریابی از آن کمک گرفت. بهعلاوه خوب پنل پیامک است اطلاعات تخصصیتری درمورد عادتهای مشتریان در استفاده از موبایل در اختیار داشته باشیم: مثلا آیا برای بازدید وبسایتها از اینترنت موبایل استفاده می کنند؟ آیا میتوانند با موبایلشان بهراحتی سفارش خرید بدهند؟ آیا پنل اس ام اس ایمیلهای خود را با استفاده از موبایل چک میکنند؟ و اطلاعات ریزتری نظیر اینکه چنددرصد مشتریان برای پیداکردن اطلاعات مربوط به فروش کالاها از موبایل استفاده میکنند؟ بهعلاوه برای شناخت بهترِ بازار پنل اس ام اس هدف، میتوان از اطلاعات گوگل درمورد ترافیک وبسایت و اینکه چه تعداد از بازدیدها مربوط به بازدیدهای پنل اس ام اس موبایل است هم استفاده کرد.