تبلیغات موبایلی

تبلیغات موبایلی به سرعت توسعه پنل پیامک پیدا کرده است و انواع مختلف آن پدیدار شده اند. شرکت ها می توانند مخاطبانی خاص رامورد هدف قرار دهند و دسترسی پنل پیامک دائم به مصرف کنندگان برای آن ها مقدوراست پنل اس ام اس چرا که افراد موبایل را همانند کیف پولدائماً به همراه پنل پیامک دارند. علیرغم مزایای آن تبلیغات موبایلی موانع زیادی هم پیش رو دارد، از این چالش ها و مواتعی پنل پیامک که پیشروی آن قرار دارد پنل اس ام اس می توان به حق وحقوق مصرف کنندگان در مورد وارد شدن به حوزه پنل پیامک خصوصیشان نام برد، چون موبایلحوزه پنل اس ام اس خصوصی افراد است و در این زمینه باید دقت کرد. جهت جمع آوری اطلاعات مورد نیاز این تحقیق علاوه بر مطالعهکتب و مقالات مرتبط در این زمینه، داده های جمع آوری شده از ۳۸۰ پرسشنامه که به طور تصادفی در بین جامعه پنل اس ام اس آماریتوزیع شده بودند، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. جهت سنجش متغیرها در این پرسشنامه پنل اس ام اس از طیف لیکرت ۵ گزینه ایاستفاده شد.


اهداف خود را مشخص کنید


کلید تعریف هر استراتژیِ مؤثری، تصمیم گیری درخصوص اهداف و چشم‌انداز موفقیت پنل پیامک است. پس برای اینکه بتوان نقشه‌ی مشخصی پنل پیامک از بازاریابی موبایلی طراحی کرد، باید درخصوص اهداف با ذی‌نفعان مجموعه یا سازمان گفت‌وگو کرد. پرسش‌های نظیر آنچه در ادامه آمده است، ممکن است در تعیین اهداف مؤثر باشد:تاکنون چه پنل پیامک اقداماتی برای هدف قراردادن مخاطب پنل اس ام اس از طریق موبایل انجام شده است؟ اگر در زمینه‌ی بازاریابی پنل پیامک موبایلی تلاشی صورت  پنل اس ام اس گرفته، جزئیات انجام آن به چه صورت بوده است؟ نقاط قوت و ضعف ما در این زمینه چه بوده و چه نکاتی تاکنون از نظر دور مانده است؟ هدف اصلی سازمان از به‌کارگیری این استراتژیِ بازاریابی چیست و چه انتظاراتی پنل اس ام اس از به‌کارگیری این روش در بازاریابی وجود دارد؟ مخاطبانِ کلیدی در بازاریابی موبایلی چه کسانی پنل اس ام اس هستند؟ عادات مشتریان، به‌ویژه مشتریان ثابت، در استفاده از موبایل چگونه است؟ چه نقاط اشتراک و تفاوتی در استفاده از موبایل میان آنها وجود دارد؟یکی دیگر از نکاتی که باید مدنظر داشت، این است  پنل اس ام اس که چگونه پنل پیامک می‌توان کانال‌های بازاریابیِ مورداستفاده تاکنون را در بازاریابی موبایلی نیز به کار گرفت.


ایجاد پایگاه اطلاعات مشتریان


مرحله‌ی اول در طراحی هر استراتژی بازاریابی، شناخت مخاطب است. در یک پایگاه اطلاعات با عنوان «مشتریان»، می‌توان تمامی پنل پیامک اطلاعات عمومیِ مربوط به شغل، سلیقه، مکان، محتوای ترجیحی و سایر اطلاعات شخصی پنل پیامک مشتریان را ذخیره کرد. فایده‌ی این کار این است که درنهایت تصویر واضحی از مخاطب هدف در اختیار خواهیم داشت که می‌توان در طراحی پیام‌های بازاریابی از آن کمک گرفت. به‌علاوه خوب پنل پیامک است اطلاعات تخصصی‌تری درمورد عادت‌های مشتریان در استفاده‌ از موبایل در اختیار داشته باشیم: مثلا آیا برای بازدید وبسایت‌ها از اینترنت موبایل استفاده می کنند؟ آیا می‌توانند با موبایل‌شان به‌راحتی سفارش خرید بدهند؟ آیا پنل اس ام اس ایمیل‌های خود را با استفاده از موبایل چک می‌کنند؟ و اطلاعات ریزتری نظیر اینکه چنددرصد مشتریان برای پیداکردن اطلاعات مربوط به فروش کالاها از موبایل استفاده می‌کنند؟ به‌علاوه برای شناخت بهترِ بازار پنل اس ام اس هدف، می‌توان از اطلاعات گوگل درمورد ترافیک وبسایت و اینکه چه تعداد از بازدیدها مربوط به بازدیدهای پنل اس ام اس موبایل است هم استفاده کرد.